Verzending en levering

Snelle en professionele verzending

Heb je hier de eetkamer van jouw dromen gespot? Of een prachtige kinderkamer? Bij Emob weten we dat niemand graag lang wacht op zijn bestelling. Daarom hebben we het grootste gedeelte van onze producten op voorraad staan.

Hou er rekening mee dat de gekozen betaalmethode invloed heeft op de verzending. Wanneer je online betaalt, verwerken we je order meteen. Wanneer je kiest voor een bankoverschrijving, dan verwerken we je order zodra het bedrag op onze rekening is verschenen. Dit kan twee tot drie dagen duren vooraleer het verschuldigde bedrag op onze rekening staat.

Als de betaling ontvangen is en de goederen op stock zijn, wordt je bestelling door onze medewerkers klaargemaakt voor verzending. Orde en netheid worden door ons hoog in het vaandel gedragen zodat alle bestellingen op een efficiënte manier en met de grootste zorg worden verzonden. De meeste verpakkingen worden door ons nog extra verstevigd, zodat de kans op schade tot een minimum beperkt blijft.

Om volledige transparantie te garanderen, vermelden we bij elke verzendmethode de levertijd. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. 99% van al onze bestellingen worden binnen de aangekondigde termijn verzonden.

Voor de levering werkt Emob samen met professionele en gespecialiseerde meubeltransporteurs. Zij weten perfect hoe ze jouw nieuwe meubels in onberispelijke staat tot bij jouw thuis krijgen.

 

Verzending op maat van elk pakket

Voor onze kleine pakketten werken we samen met een koerierdienst. Onder kleine zendingen categoriseren wij pakketten die tot 25kg kunnen wegen en maximaal 150cm lang mogen zijn. Voorbeelden zijn textiel, accessoires, bepaalde kleine meubelen… Het totale gewicht van elk specifiek artikel kan je terugvinden op onze website in het informatiekadertje onder de foto’s bij elk van onze producten. Zo heb je al een idee of het een klein of een groot pakket betreft op het moment dat je een product aan je winkelmandje toevoegt. De uitzondering die geldt op het versturen van kleine zendingen is wanneer die kleine pakketten samen worden besteld met grote pakketten of breekbare artikelen. In dat geval wordt alles in één keer verzonden via gespecialiseerd meubeltransport.

Alle pakketten worden thuis tot aan de voordeur of tot aan de hoofdingang van het appartementsgebouw geleverd. De verzendprijs die je betaalt is slechts een bijdrage tot de behandelings- en transportkosten. De werkelijke transportkosten liggen hoger en zijn voor onze rekening.

Voor onze grote pakketten werken we samen met een gespecialiseerde meubeltransporteur. Onder grote zendingen verstaan wij kinderkamers, eetkamers, woonkamers, grote meubelen… Kortom, alle pakketten die meer dan 25kg wegen. Daarnaast springen we ook uiterst voorzichtig om met de fragiele items in ons assortiment. Ook die worden steeds via gespecialiseerd meubeltransport vervoerd om schadegevallen zo veel mogelijk uit te sluiten.

Bespaar jezelf heel wat moeite en opteer voor de comfortlevering. Jouw bestelling wordt door een professionele meubeltransporteur geleverd in de gewenste kamer, zelfs op de gewenste verdieping.

Comfortlevering kan je kiezen bij het bestellen van grote pakketten die meer dan 25kg wegen. Onder grote zendingen verstaan wij kinderkamers, eetkamers, woonkamers, grote meubelen… Ook bij een comfortlevering worden de goederen niet uitgepakt of gemonteerd.

Bij een aantal uitzonderlijke gevallen kunnen er bijkomende kosten worden aangerekend. Als je zending bijvoorbeeld zwaarder is dan 300kg wordt deze standaard door twee personen geleverd en wordt hiervoor een toeslag gerekend.

Leverdatum kiezen

Nadat onze meubeltransporteur de goederen bij ons heeft opgehaald, contacteren zij je verder om een leverdatum in te plannen. Zo kan je zelf de datum kiezen die jou het beste past, en waarop je zeker thuis bent.

Kleine pakketten worden verzonden via onze pakketdienst. Hier kan je de leverdatum niet kiezen. Je krijgt wel een mail met een tracking-code waarmee je jouw bestelling op de voet kunt volgen.

Uitgestelde leverdatum

Heb je jouw meubels pas later nodig, of kan je jouw bestelling nog niet ontvangen omwille van bijvoorbeeld een verhuis of renovatie, laat ons dit zeker weten. Wij kunnen de bestelling enkele weken on hold zetten zodat deze nog niet verzonden wordt. Werd de bestelling reeds verzonden en lukt het niet om tijdig een leverafspraak in te plannen, dan worden de goederen teruggestuurd naar ons, of kunnen er stockagekosten aangerekend worden.

Afhalen bij Emob

Je kan er ook voor kiezen om je bestelling bij ons te komen afhalen. Niet alleen hoef je zo geen transportkosten te betalen, je geniet ook nog eens van een korting van 5% die onmiddellijk verrekend wordt.

Van zodra onze magazijniers je meubels hebben klaargezet, ontvang je van ons een mail met de vermelding dat je bestelling klaar staat voor afhaling. De afhalingen gebeuren steeds in ons magazijn in Beveren-Leie:

Adres: Deken de Bostraat 70a
8791 Beveren-Leie

Openingsuren Maandag tot donderdag van 8u-12u & 13u 17u
Vrijdag van 08u-12u & 13u-15u

Verzendmethoden

De verzendmethode en -kosten zijn afhankelijk van de samenstelling van je mandje. Ons systeem controleert je volledige bestelling en biedt hiervoor de beschikbare verzendmethoden aan. Je ontvangt bij verzending steeds een bevestigingsmail.

Thuislevering aan de hoofdingang van het gebouw - leveringstermijn = 1-2 dagen

Via GLS wordt je bestelling thuis aan de deur of aan de hoofdingang van het appartementsgebouw bezorgd (maximaal 25 kg per pakket). De levertermijn bedraagt normaal 1 à 2 werkdagen vanaf de verzending van je bestelling.

Ben je niet thuis als de transporteur langskomt, dan zal deze een bericht van aanbieding in de brievenbus achterlaten. Op dit bericht vind je de nodige instructies om een tweede aanlevering in te plannen, of om het pakket op te halen in een GLS Parcelshop in de buurt.

Je zal ook een mail ontvangen met jouw persoonlijke pakketnummer. Zo kan je op een eenvoudige en interactieve manier de levering van je pakket beheren.

Van zodra je bestelling werd verzonden krijg je een mail met een link waarmee je jouw pakket makkelijk kan volgen. Om de status van het pakket na te gaan, voert u gewoon het pakketnummer of de Track ID in.

Heb je na de verzending een vraag over je levering, kan je ook steeds terecht bij de klantendienst van GLS

Thuislevering op afspraak – kies je gewenste leverdatum

Via My Home Delivery wordt je bestelling thuis aan de deur of aan de hoofdingang van het appartementsgebouw bezorgd. Daaraan gaan echter nog enkele stappen in het transportproces vooraf.

De procedure voor elke bestelling verloopt volgens een aantal vaste etappes. De bestelbevestiging van Emob ontvang je onmiddellijk nadat je de bestelling hebt geplaatst op onze website. Wanneer je bestelling bij ons klaargemaakt werd en dus beschikbaar is, komt het transportbedrijf de goederen ophalen. Daarvan krijg je via mail een verzendbevestiging.

Een medewerker van MyHomeDelivery zal je dan binnen de 3 dagen na die verzendbevestiging contacteren om een leverdatum in te plannen. Via mail doen zij een voorstel om een tijdslot te reserveren. Heb je liever een andere leverdatum? Dan kan je via de link in de mail altijd een ander moment van levering vastleggen. De uiteindelijke bevestiging van de afspraak krijg je de dag voor de levering via mail toegestuurd.

Er wordt steeds een tijdslot van 2 uur ingepland, zodat er voor beide partijen voldoende speelruimte is om de levering volgens plan te laten verlopen. Bovendien stelt MyHomeDelivery voor elke levering een Track & Trace-link ter beschikking. Op die manier kan je de bestelling op elk moment volgen. Ben je toch niet thuis op het moment van de levering? Dan kan je eenvoudig een nieuwe leverafspraak inplannen. Hou er wel rekening mee dat de kosten voor een tweede bezorgmoment ten laste zijn van de klant.

Opgelet! Het is erg belangrijk om altijd goed de verpakking van je bestelling op zichtbare gebreken of tekorten te controleren voordat je de levering aftekent voor ontvangst. Noteer eventuele mankementen of opmerkingen steeds op de leverbon. Eenmaal je hebt afgetekend, word je zelf verantwoordelijk geacht voor eventuele transportschade. De goederen worden niet uitgepakt noch gemonteerd.

Comfortlevering op afspraak – kies de gewenste verdieping en ruimte

Waarom kiezen voor een comfortlevering? Wij kunnen ons inbeelden dat het niet altijd gemakkelijk is om meubels van het gelijkvloers naar de tweede verdieping te plaatsen zonder de muren in de gang te beschadigen of zonder zichzelf pijn te doen. Daarom bieden we bij Emob in samenwerking met My Home Delivery de mogelijkheid om voor een comfortlevering te kiezen. De medewerkers van My Home Delivery zijn gespecialiseerde meubeltransporteurs en weten perfect hoe zij de meubels op de gewenste verdieping krijgen zonder jouw huis te beschadigen. Kies dus voor de comfortlevering en bespaar jezelf heel wat moeite.

Het kiezen van welke soort levering je wenst gebeurt net zoals bij een standaardlevering. Bij het afrekenen kan je bij de stap "bezorgwijze" kiezen voor een standaardlevering aan de deur, een afhaling of voor een comfortlevering. Wanneer jouw bestelling geplaatst is krijg je een bestelbevestiging gevolgd door een verzendbevestiging. Een medewerker van My Home Delivery komt jouw bestelling bij ons ophalen en contacteert jou vervolgens binnen de 3 dagen om een leverdatum in te plannen. Mocht het voorstel van My Home Delivery voor jou niet goed uitkomen, dan kan je de leverdatum nog altijd aanpassen via de link in de mail.

Thuislevering op afspraak – kies je gewenste leverdatum

Via Jos Dusseldorp wordt je bestelling thuis aan de deur of aan de hoofdingang van het appartementsgebouw bezorgd. Eke woensdag en vrijdag worden de bestellingen opgehaald in ons magazijn. 3 à 4 dagen nadat je van ons een verzendbevestiging hebt ontvangen, zal de transporteur je opbellen om een leverdatum in te plannen.

Ben je niet thuis op het moment van de levering? Dan zal de transporteur je eerst telefonisch proberen te contacteren. Wanneer er een tweede bezorgmoment moet ingepland worden, zullen de kosten ten laste zijn van de klant.

Bij ontvangst van je pakket moet je een handtekening plaatsen. Het is belangrijk om eventuele schade of opmerkingen te noteren op de vrachtbrief. De goederen worden niet uitgepakt noch gemonteerd.

Comfortlevering op afspraak – kies de gewenste verdieping en ruimte

Waarom kiezen voor een comfortlevering? Wij kunnen ons inbeelden dat het niet altijd gemakkelijk is om meubels van het gelijkvloers naar de tweede verdieping te plaatsen zonder de muren in de gang te beschadigen of zonder zichzelf pijn te doen. Daarom bieden we bij Emob in samenwerking met Jos Dusseldorp de mogelijkheid om voor een comfortlevering te kiezen. De medewerkers van Jos Dusseldorp zijn gespecialiseerde meubeltransporteurs en weten perfect hoe zij de meubels op de gewenste verdieping krijgen zonder jouw huis te beschadigen. Kies dus voor de comfortlevering en bespaar jezelf heel wat moeite.

Het kiezen van welke soort levering je wenst gebeurt net zoals bij een standaardlevering. Bij het afrekenen kan je bij de stap "bezorgwijze" kiezen voor een standaardlevering aan de deur, een afhaling of voor een comfortlevering. Wanneer jouw bestelling geplaatst is krijg je een bestelbevestiging gevolgd door een verzendbevestiging. Een medewerker van Jos Dusseldorp komt jouw bestelling bij ons ophalen en contacteert jou vervolgens binnen de 3 dagen om een leverdatum in te plannen. Mocht het voorstel van Jos Dusseldorp voor jou niet goed uitkomen, dan kan je de leverdatum nog altijd aanpassen via de link in de mail.

Meubels in elkaar zetten kan een hele klus zijn. Maak het jezelf nog gemakkelijker door een beroep te doen op onze montagedienst. Deze gespecialiseerde firma komt de meubels bij ons ophalen en monteert ze bij je thuis. Ook hier gebeurt de levering op afspraak, reken hiervoor wel 2 à 3 weken extra levertijd.

Snelle en voordelige verzending

De transportkosten voor bestellingen in België worden berekend op basis van het totale bestelbedrag dat overeenkomt met de artikelen in je volledige winkelmandje. In het kadertje hieronder kan je de tarieven bekijken voor de verschillende bedragen en soorten transporten:


  Kleine pakketten Grote pakketten Comfortlevering
0 tot 100 euro € 6,95 € 29,95 € 69,95
100 tot 200 euro Gratis € 19,95 € 59,95
200 tot 300 euro Gratis € 9,95 € 49,95
> 300 euro Gratis Gratis € 39,95

Voor leveradressen buiten België worden de transportkosten automatisch berekend.
Kies je voor een comfortlevering en is je zending zwaarder dan 300kg? Dan worden je meubels door twee personen geleverd. Hiervoor wordt een toeslag gerekend van 60€.