Verzending & levering

Snelle en voordelige verzending
 

De transportkosten voor bestellingen in België worden berekend op basis van het totale bestelbedrag dat overeenkomt met de artikelen in je volledige winkelmandje. In het kadertje hieronder kan je de tarieven bekijken voor de verschillende bedragen en soorten transporten:

  Standaard Kleine pakketten
0 tot 150 euro € 39,95 € 9,95
150 tot 300 euro € 29,95 € 9,95
> 300 euro Gratis Gratis

 Voor andere bestemmingen worden de transportkosten automatisch berekend.

Verzending op maat van elk pakket  

Kleine pakketten

Voor onze kleine pakketten werken we samen met bezorger DPD. Onder kleine zendingen categoriseren wij pakketten die tot 25kg kunnen wegen en maximaal 150cm lang mogen zijn. Voorbeelden zijn textiel, accessoires, bepaalde kleine meubelen… Het totale gewicht van elk specifiek artikel kan je terugvinden op onze website in het informatiekadertje onder de foto’s bij elk van onze producten. Zo heb je al een idee of het een klein of een groot pakket betreft op het moment dat je een product aan je winkelmandje toevoegt. De uitzondering die geldt op het versturen van kleine zendingen is wanneer die kleine pakketten samen worden besteld met grote pakketten of breekbare artikelen. In dat geval wordt alles in één keer verzonden via gespecialiseerd meubeltransport.  

Grote pakketten & breekbare artikelen

Zoals eerder aangegeven, werken we voor onze grote pakketten samen met een gespecialiseerde meubeltransporteur. Onder grote zendingen verstaan wij kinderkamers, eetkamers, woonkamers, grote meubelen… Kortom, alle pakketten die meer dan 25kg wegen. Daarnaast springen we ook uiterst voorzichtig om met de fragiele items in ons assortiment. Ook die worden steeds via gespecialiseerd meubeltransport vervoerd om schadegevallen zo veel mogelijk uit te sluiten.

Verzending tot aan de deur

Alle pakketten worden thuis tot aan de voordeur of tot aan de hoofdingang van het appartementsgebouw geleverd. De verzendprijs die je betaalt is slechts een bijdrage tot de behandelings- en transportkosten. De werkelijke transportkosten liggen hoger en zijn voor onze rekening.

 

Geen lange wachttijden
 

Heb je hier de eetkamer van jouw dromen gespot? Of een prachtige kinderkamer? Bij Emob weten we dat niemand graag lang wacht op zijn bestelling. Daarom hebben we het grootste gedeelte van onze producten op voorraad staan.

Om volledige transparantie te garanderen, vermelden we bij elke verzendmethode de levertijd. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. 99% van al onze bestellingen worden binnen de aangekondigde termijn geleverd.

 

Verzendmethoden
 

De verzendmethode en -kosten zijn afhankelijk van de samenstelling van je mandje. Ons systeem controleert je volledige bestelling en biedt hiervoor de beschikbare verzendmethoden aan. Je ontvangt bij verzending steeds een bevestigingsmail.

Onze transporteurs:

  • DPD Express
  • My Home Delivery

 

Leverdatum kiezen
 

Vaak kan je in samenspraak met de transporteur de gewenste leverdatum vastleggen. Je wordt hiervoor zelf gecontacteerd door onze transportfirma.

- Kleine pakketten worden verzonden via pakketdienst. Bestellingen voor 16u kunnen reeds de volgende werkdag afgeleverd worden.

- Grote pakketten worden verzonden via meubeltransporteur. Bestellingen voor 12u worden dezelfde dag nog verwerkt.

Levering door DPD express

Thuislevering aan de hoofdingang van het gebouw - leveringstermijn = 1-2 dagen

Via DPD express wordt je bestelling thuis aan de deur of aan de hoofdingang van het appartementsgebouw bezorgd (maximaal 30 kg per pakket). De levertermijn bedraagt normaal 1 à 2 werkdagen vanaf de verzending van je bestelling.

Ben je niet thuis op het moment van de bezorging? Dan wordt je pakket naar het dichtstbijzijnde ophaalpunt gebracht. We zullen een bericht achterlaten in de brievenbus waarop je de naam en het adres van het desbetreffende ophaalpunt terugvindt.

Je zal ook een mail ontvangen met jouw persoonlijke pakketnummer. Zo kan je op een eenvoudige en interactieve manier de levering van je pakket beheren. We stellen je 5 levermethoden voor:

  • op afspraak
  • in een Pickup parcelshop
  • in een DPD depot
  • op een ander adres
  • bij een buur

Je kan je makkelijk en veilig inloggen op www.dpd.be met je pakketnummer, je Predict code (die je via SMS ontvangt) of het nummer dat vermeld staat op het afwezigheidsbericht. DPD brengt je vooraf op de hoogte van de levering, stuurt je de dag van de levering een bericht met een tijdsvenster van 1 uur waarin de chauffeur langskomt en geeft je de mogelijkheid om het afleveradres tot 1 uur voor de levering aan te passen. Bovendien kan je via Follow My Parcel op een kaart volgen waar de chauffeur is en hoeveel stops hij nog moet uitvoeren voordat hij bij jou aankomt.

Bij ontvangst van het pakket moet je een handtekening plaatsen. De goederen worden niet uitgepakt noch gemonteerd. Het is belangrijk om eventuele schade of opmerkingen te noteren op de vrachtbrief.

Jouw DPD levering volgen

 

Levering door My Home Delivery

Thuislevering op afspraak – kies je gewenste leverdatum

Via My Home Delivery wordt je bestelling thuis aan de deur of aan de hoofdingang van het appartementsgebouw bezorgd. Daaraan gaan echter nog enkele stappen in het transportproces vooraf.

De procedure voor elke bestelling verloopt volgens een aantal vaste etappes. De bestelbevestiging van Emob ontvang je onmiddellijk nadat je de bestelling hebt geplaatst op onze website. Wanneer je bestelling bij ons klaargemaakt werd en dus beschikbaar is, komt het transportbedrijf de goederen ophalen. Daarvan krijg je via mail een verzendbevestiging.

Een medewerker van MyHomeDelivery zal je dan binnen de 3 dagen na die verzendbevestiging contacteren om een leverdatum in te plannen. Via mail doen zij een voorstel om een tijdslot te reserveren. Heb je liever een andere leverdatum? Dan kan je via de link in de mail altijd een ander moment van levering vastleggen. De uiteindelijke bevestiging van de afspraak krijg je de dag voor de levering via mail toegestuurd.

Er wordt steeds een tijdslot van 2 uur ingepland, zodat er voor beide partijen voldoende speelruimte is om de levering volgens plan te laten verlopen. Bovendien stelt MyHomeDelivery voor elke levering een Track & Trace-link ter beschikking. Op die manier kan je de bestelling op elk moment volgen. Ben je toch niet thuis op het moment van de levering? Dan kan je eenvoudig een nieuwe leverafspraak inplannen. Hou er wel rekening mee dat de kosten voor een tweede bezorgmoment ten laste zijn van de klant.

Opgelet! Het is erg belangrijk om altijd goed de verpakking van je bestelling op zichtbare gebreken of tekorten te controleren voordat je de levering aftekent voor ontvangst. Noteer eventuele mankementen of opmerkingen steeds op de leverbon. Eenmaal je hebt afgetekend, word je zelf verantwoordelijk geacht voor eventuele transportschade. De goederen worden niet uitgepakt noch gemonteerd. 

 

To Top