Annuleren of retourneren

Bestelling annuleren

Heb je een bestelling geplaatst maar heb je je intussen bedacht? Dan kan je je bestelling annuleren zolang je de artikelen nog niet ontvangen hebt. Dien je verzoek tot annulering in via het contactformulier op onze site. Let er zeker op dat je contactgegevens correct zijn en vermeld steeds je bestelnummer, klantennummer en/of referentienummer. Zo kunnen wij je snel van dienst zijn.

Bestelling retourneren

Bij een online aankoop heb je het recht om je product te retourneren. Bij Emob geniet je een bedenktijd van 60 dagen. Wil je een artikel retourneren? Hou dan rekening met volgende aandachtspunten als je een volledige restitutie wilt:

  1. Artikelen moeten in de mate van het mogelijke in de originele verpakking retour gestuurd worden.
  2. Omdat we de producten in een zo goed mogelijke staat willen ontvangen, mogen die niet meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd worden. Dat betekent dat ze ons compleet, onbeschadigd, ongebruikt en niet-bevuild bereiken. De waardevermindering bij een beschadigd product wordt in mindering gebracht op de uiteindelijke terugbetaling.
  3. Bevestig het retourlabel op de plaats waar het originele label hing. Plak geen extra labels op de verpakking of maak geen extra aantekeningen op de verpakking.

Bij artikelen die toch gemonteerd werden, beschadigd zijn of die gebruikssporen vertonen, wordt de schade in rekening gebracht.

 

Welke stappen moet ik volgen bij een retourzending?

Een artikel dat retour wordt gezonden, volgt een heel proces. We sommen alle stappen in de retourzending even voor je op:

  1. Wil je een artikel retour zenden? Ga dan naar jouw account en vul jouw aanvraag in. Heb je nog geen account op onze webshop? Dan kan je je retouraanvraag hier indienen.
  2. Wij geven je vervolgens de nodige instructies in verband met je retourzending. Door hierop in te gaan, stem je bovendien in met de retourtarieven die wij hanteren. Voor kleine pakketten bedragen de retourkosten 19,95 euro per pakket, terwijl die voor een gespecialiseerd meubeltransport komen op 49,95 euro per retourzending.
  3. Je stuurt het artikel naar ons op binnen de 14 dagen na het indienen van het retourformulier of je kiest voor onze retourzending.
  4. Na ontvangst en controle van je goederen bezorgen we je binnen 14 dagen het volledige bedrag van je aankoop terug, inclusief verzendkosten van de heenzending, via hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij hebt betaald.

Heb je vragen tijdens het retour zenden van je bestelling? Beter een mailtje te veel dan een mailtje te weinig!

Maak gebruik van onze retourservice

Zoals wettelijk vastgelegd en hiernaast aangegeven, zijn de kosten voor de retourzending ten laste van de klant.Hieronder vind je een overzicht van de tarieven:

Kleine pakketten € 19,95 / pakket
Grotere zendingen € 49,95

De kosten voor een retour zijn iets hoger dan die voor een levering, omdat wij bij levering tussenkomen in de transportkosten. Je kan de retourzending ook regelen via een zelf gekozen transporteur. In dat geval rekenen wij geen extra kosten aan.

Sta je zelf in voor het transport, dan raden we je aan om het pakket aangetekend te verzenden en het bewijs te bewaren. Zo blijf je bij een eventuele vermissing of schade niet met lege handen achter en kan je de schade verhalen op de transportfirma. In elk geval raden we aan om enkele duidelijke foto’s van de goederen en de verpakking te maken alvorens deze worden opgehaald.

 

Wat wordt aanvaard?

Alle retourzendingen worden aanvaard. Besteed bij het retour zenden van je goederen extra aandacht aan de verpakking. Merken we bij het uitpakken van de goederen dat deze beschadigd, gebruikt of niet compleet zijn, dan kunnen we een schadevergoeding vorderen die overeenstemt met de waardevermindering die de goederen hebben ondergaan.

Er zijn enkele producten die buiten het wettelijke herroepingsrecht vallen. Dat is bijvoorbeeld het geval met op maat gemaakte of bestelde producten. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar onze Algemene Voorwaarden.

Wat wordt niet aanvaard?

In een aantal gevallen wordt je retourzending mogelijk niet aanvaard. Dit is het geval wanneer:

  • het retourlabel niet is aangebracht, het onduidelijk is wie de afzender is of het adres van de afzender ontbreekt
  • het gaat om gebruikte artikelen zoals matrassen en textiel die om hygiënische redenen niet meer hergebruikt kunnen worden

Wat gebeurt er met retourzendingen die niet aanvaard worden?

Wanneer we een retourzending niet kunnen aanvaarden, zullen de artikelen bij Emob 14 dagen ter beschikking blijven van de klant. Hij kan deze dan zelf afhalen of opnieuw laten leveren. Bij levering zijn de kosten ten laste van de klant. Komt de klant zijn artikelen niet tijdig ophalen of laat hij ze niet tijdig leveren, dan worden deze vernietigd.